بخش مطالعات مهندسی ژنتیک، میکروبی و بیوتکنولوژی

برخی از خدمات مطالعات مهندسی ژنتیک، میکروبی و بیوتکنولوژی، شامل:  جداسازی و کشت افتراقی-انتخابی میکروارگانیسم ها، انجام تست های فنوتیپی تعیین هویت میکروارگانیسم ها و شمارش کلونی، انجام تست های  بیوشیمیایی، سرولوژیک و مولکولی در تشخیص میکروارگانیسم ها، انجام تست های بررسی حساسیت آنتی بیوتیک، بررسی آلودگی میکروبی در نمونه های مختلف، سنتز نانو ذرات میکروبی و بررسی اثر نانو داروها بر میکروارگانیسم ها، جدا سازی و تخلیص پروبیوتیک ها، تخلیص پلاسمید، طراحی وکتور و انجام کلونینگ ژن، انجام رنگ آمیزی های عمومی و اختصاصی برای بررسی حضور میکروارگانیسم ها، ترانسفورماسیون باکتری با وکتور با روش شیمیایی و الکتروپوریشن، می باشد.

 

 

تجهیزات این بخش:

 

 

1- انکوباتور شیکردار: انکوباتور مختص بخش میکروبی قابلیت کنترل دما از ۵ درجه تا ۷۰ درجه سلسیوس رو داره و برای انواع محیط کشت های باکتری مناسب است.همچنین این انکوباتورها قابلیت شیک کردن هم دارند.

2- انکوباتور: یکی از مهمترین دستگاه ها در هر آزمایشگاهی انکوباتور است. این دستگاه شرایط مناسب برای رشد ارگانیسم های زنده ای همچون میکروب ها رو فراهم میکنه و همچنین رطوبت و دما رو برای این ارگانیسم ها در تعادل نگه میداره. این دستگاه یه محفظه عایق کاری شده داره و با استفاده از هیتر قابلیت تنظیم دمای مناسب برای رشد هر گونه سلول یا میکروارگانیسم را فراهم میکنه.

3- ورتکس (Vortex Mixer): دستگاه ورتکس آزمایشگاهی یه وسیله ی پر کاربرد هست که از اون برای ورتکس و مخلوط کردن نمونه ها داخل فالکون ها یا لوله های آزمایش استفاده میشه. این دستگاه با حرکت چرخشی خودش باعث میشه که مواد داخل لوله ها به خوبی با هم مخلوط شن.

4- آب مقطر گیری (Distilled water device): با استفاده از دستگاه تقطیر آب به سادگی میشه آب مقطر بدست آورد. این آب نوعی آب تصفیه شده است که در آزمایشگاه کاربرد بسیار داره. در مواردی که آب معمولی میتونه باعث رخ دادن واکنش های ناخواسته یا تداخل در واکنش های شیمیایی بشه، از آب مقطر استفاده میشه. این دستگاه با جوشوندن آب معمولی، اون رو به حالت بخار و بعد مجددا اون رو به حالت مایع در میاره. توی این فرآیند، مواد معلق و موادی که نقطه ی جوششان نزدیک به آب نیست، در ظرف اولیه باقی میمونن و از آب تقطیر شده جدا میشن. هر چقدر مراحل خالص سازی توسط دستگاه پیشرفته تر باشه، آب مقطر خالص تری تولید میشه. از آب مقطر میشه به عنوان حلال، خنک کننده و مایعی برای تمیز کردن ظروف و تجهیزات آزمایشگاهی استفاده کرد.

 

×